Toiminta ja liike liittyvät oleellisesti kaikkeen lapsen oppimiseen. Lapsi oppiikin parhaiten koko kehoaan ja kaikkia aistejaan käyttämällä. Koulutuksessa opitaan toiminnallistamaan varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen erilaisia oppimistilanteita toimintaa ohjaavien asiakirjojen mukaisesti. Koulutus perustuu kahteen toiminnallisuuden näkökulmaan: liike tuodaan oppisisältöön tai oppisisältö viedään liikkeeseen. Pääpaino on ensisijaisesti havainnollistaa liikkeen ja kehollisuuden mahdollisuuksia osaamisen osa-alueiden opettamisessa.
Millainen on vähän liikkuva lapsi?
Tule mukaan Liikunnan aluejärjestöjen Lisää liikettä -hankkeen järjestämään maksuttomaan webinaariin, jossa Jyväskylän yliopiston apulaisprofessori Arja Sääkslahti avaa tutkimuksiin perustuvia näkökulmia riittämättömän liikkumisen keskeisistä tekijöistä sekä